Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J33a28n 88R50á26ž

9. 7. 2018 17:08

Jen jsem si všimnul, že digitalizace MF stále bratru 450 milionů a bylo pak nutno přijmout přes 400 nových úředníků.

Moje daňová správkyně mi sdělila, že na malé ryby, jako jsem já, nemá pro samé výkazy a hlášení čas, takže moje výkazy automaticjy odkládá mezi vyřízené a vrátí se k nim jen na udání. Že za těch deset let, co tam je, se jim mnohonásobně navýšily povinnosti vykazovat všechno možné, což znamená že aby všechno stihli, vymýšlejí si do těch výkazů báchorky, protože ví, že to stejně z nadřízených nikdo nemá čas studovat a kontrolovat.

Jo a slyšel jsem před časem, že Babiš chce zjednodušit administrativu kolem daní. Považuji to za nejvíce sarkastický projev černého humory za posledních deset let!

0 0
možnosti
FN

Ano, elektronický podpis je dobrá připomínka. Má ale také řadu nevýhod, kvůli kterým jsem jej odmítl. A zvolil jsem jiný, rovněž legální postup. Postup podporovaný MF CR. A byl bych rád kdyby fungoval tak, jak zákon, ministrestvo a moderní stát káže.

K těm nevýhodám:

-veškerá komunikace s úřady pak jde elektronicky. I ta, kterou chci archivovat v papírové podobě.

-opakované poplatky za verifikaci starých dokumentů (ano, 2-3 roky staré maily nejsou podepsané, pokud certifikační autorita opakovaně nepotvrdí platnost původního certifikátu)-nemohu je použít např. jako soudní důkaz

-krátká doba reakce, resp. okamžité doručení: pokud budu 14 dnů chodit po horách, nemohu v termínu reagovat pokud netahám sebou notebook

-samozřejmě mohu hodit starost o své účty na hlavu někoho jiného-ale nechci. Smím doufám, nechtít? Je to má zodpovědnost a mé znalosti. Po pravdě mě také tyto znalosti živí.

-mít účetní není povinnost-a silně pochybuji, že účetní vůbec tuší co je to ZAREP a jak elektronický podpis funghuje. Jí stačí že to funguje.

-nepoužívám účetní sw neboť vedu pouhou evidenci. Sice elektronicky ale ne v k tomu určené aplikaci.

-střídám počítače, na některé nemohu ani nesmím nic instalovat (včetně podpisu)-musel bych tahat několik notebooků

-nijak nevysvětluje proč musím podávat jak Přiznání tak kontrolní hlášení, proč uvádím telefon a soukromý mail

0 0
možnosti
FN

Sorry-toto patřilo pod komentář pana Heřmánka

0 0
možnosti
Foto

Nechci dělat chytrého, ale již řadu let se na poštu od finančáku nechodí. Máme datové schránky. Pro právnické osoby povinné, pro fyzické dobrovolné, ale užitečné.

Je to už dlouho, co jsem podával přiznání k DPH, tehdy ještě kontrolní hlášení nebylo. Ale, Proboha, vždyť každé slušné účetnictví musí už mít tuto funkci dávno zahrnutou.

A podle mě, by se to hlášení mělo podávat v nějaké předepsané elektronické formě, aby s ním šlo dále bez problémů pracovat tak, aby Velký Bratr do všeho hezky viděl.

A někdo dole jsem viděl povzdech, že v Kanadě se do 30.000 CND Dollars tamní DPH neplatí. A u nás? Snad do jednoho miliónu Kč obratu, že?

Je opravdu hezké skuhrat. Ale ještě lepší je podnikat tak dobře, že si vydělám i na specializovaného pracovníka, který to za mě vyřídí.

Já měl skvělou účetní, začala účtovat ve 14 letech (no kidding) a ta, kdyby neumřela, by to levou zadní zvládla. A protože pracovala pro více firem, bez problémů jsem ji zaplatil a hlášení DPH bylo vždy "jako ze škatulky".

2 4
možnosti
ZJ

...... Hermánku - jděte s těma pindama konečně do ....e ;-€.

2 0
možnosti
VM

Naprostý souhlas a karma. Jenom si myslím, že ten všechen "zmatek" je záměr a díky vypuštěnému "Džinovi" z láhve zvanému digitalizace bude brzy ještě hůř, protože už nyní namísto aby pomáhala práci přidělává.

K příspěvku pana Bučka níže bych dodal. Můj strýc, Švec, kdo je z Brandýsa a okolí tak ho možná pamatuje, měl dílnu naproti Rychtě v zatáčce, podnikal (byl soukromý švec) za komunistů, tedy v době, která podnikání nejvíce nepřála. No a k podnikání mu stačil notýsek a tužka. Tak asi tak.

4 0
možnosti
MB

Děd založil živno obchod v r. 1921. S úctou zírám na jeho EET = Účetní knihu. Velmi složitá ! Co den - to řádek = pak měsíc a rok. Na žádný úřad nechodil - 1x ročně se dostavil berní kontrolor za ním do obchodu. (Podobně k dalším). Jejich místo bylo totiž za pultíkem - papíry, pak ty na zabalení zboží ! Každý živnostník - to "Mastil, jak se dalo" - se státem se ovšem vzájemně ctili. Vztájemně se potřebovali - neobtěžovali. Pak samozřejmě seděli v různých dobro spolcích a ve své živno kostelové lavici. Jak to dělali nevím, přežili vše - od skutečné krize po Adolfa na náměstí. Nepřežili r. 1950, v úžasné knize je červená čára a pod ní napsáno - Konečná ! Uschovávám jako relikvii (Dnešním poměrům by nevěřili) ... :-)

8 0
možnosti
Foto

Mnohokarma a souhlas. Podnikala jsem 26 let a na počátku (navíc mladší) se zdálo vše jednoduché: více pracovat, více si vydělat. Na konci se to překlopilo do: raději nedělat víc, abych to zvládla uevidovat, uhlídat, udanit. Stačila smrtelná kombinace 1x OSVČ s jedním zaměstnancem a plátce DPH.

8 0
možnosti
Foto

Souhlas na 100% z vlastní zkušenosti a karma. Větší aroganci státu si lze těžko představit.

11 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1433x
Osmý trpaslík se jmenoval Remcal.

Seznam rubrik